چگونه به تغییر روغن موتور و فیلتر بر روی یک پژو 205 دیزل قسمت اول

[ad_1]

پژو 205 یک ماشین کوچک. اصلی ‘hot-دریچه’ – آنها فوق العاده محبوب از لحظه ای که معرفی شدند در سال 1983 با توجه به طراحی و عملکرد و زیرک دست زدن. قابلیت اطمینان دیزل نسخه است چیزهای افسانه و هنوز هم وجود دارد مقدار زیادی از خوب نگهداری نمونه در جاده امروز.

هزینه های در حال اجرا یک ماشین افزایش یافته است و بسیار بیش از دهه گذشته و حتی صاحبان یک خودرو اقتصادی مانند دیزل 205 نیاز به کاهش هزینه های غیر ضروری در هر کجا که ممکن است. یکی از راه های ساده برای رسیدن به این هدف این است که برای انجام کار خود را ،

این 205 موتور دیزل است شهرت برای بودن تقریبا نشکن اما تنها در صورتی که روغن موتور و فیلتر جایگزین هر 6000 مایل است. این کار آسان است انجام دهید و تنها حدود نیم ساعت. روغن و فیلتر را می توان خرید ارزان در هر موتور عامل یا ماشین-قطعات فروشگاه. من توصیه می کنند که شما با استفاده از نیمه سنتتیک روغن آن را به عنوان با دوام تر از معمولی روغن های معدنی و فقط کمی گران تر است.

قبل از شروع, مطمئن شوید که برای جمع آوری همه چیز شما نیاز خواهد شد. اینها هستند:

1) 5 لیتر از نیمه سنتتیک روغن برای موتورهای دیزل

2) جدید فیلتر روغن (FRAM بخش هیچ. PH5566A)

3) جدید 16mm مس واشر به صورت لجن و کثافت پلاگین

4) پاک کاسه

5) دستکش لاتکس

6) روزنامه

7) کاغذ آشپزخانه

8) ابزار برای لجن و کثافت پلاگین (17mm سوکت یا 8 میلی متر مربع برای موتور توربو)

9) فیلتر روغن حذف بند

من همچنین می خواهم به پهن کردن یک جعبه مقوایی به زانو زدن در.

اولین خودرو باید پارک شده بر روی یک تخت و سطح به سطح ایده آل در یک گاراژ اما اگر نه یک روز وقتی که باد نمی وزد. شروع موتور و اجازه می دهد آن را به رسیدن به نزدیکی طبیعی عامل دما و سپس آن را خاموش. دلیل این است که روغن را تخلیه سریع تر زمانی که آن گرم است. بعد قرار دادن در دستکش های خود را باز کلاه سر گذاشتن و رها روغن پرکننده درپوش در بالای موتور است. آن نارنجی است دارای دو بهار-کلیپ برگزاری آن در و dip-چوب پایین می رود از وسط آن است. پرکننده کلاه واقع شده است و در بالاترین بخش از موتور است. در حال حاضر گسترش این روزنامه زیر ماشین برای گرفتن هر گونه میگذرد و محل شستشو-تا کاسه زیر لجن و کثافت پلاگین. این است که در واقع در پایین ترین بخش از موتور است. اگر شما به اندازه کافی خوش شانس را به خود توربو نسخه با استفاده از مربع 8mm و ابزار برگزار می شود در یک سوکت به نوبه خود از لجن و کثافت پلاگین ضد جهت عقربه های ساعت در غیر این صورت شما نیاز به یک 17mm حلقه خود را انتخاب کنید و یا سوکت. بسیار مراقب باشید در اینجا. نفت ممکن است به اندازه کافی برای شما رایت خواهد شد و جریان را به سرعت زمانی که شما حذف پلاگین. نفت متوقف خواهد شد چکیدن در چند دقیقه.

در ضمن با دقت حرکت شستشو-تا کاسه نسبت به شما کمی به طوری که آن را در حال حاضر زیر فیلتر روغن نیز هست. در غیر توربو موتور خوب وجود دارد دسترسی به فیلتر و شما می توانید به راحتی باد بند در اطراف آن و باز کردن آن را دوباره تبدیل ضد جهت عقربه های ساعت. آگاه باشید که روغن داغ را از نشت از فیلتر هنگامی که از آن حذف شده است و باید آن را نگه داشته بود درست تا زمانی که شما می توانید تخلیه آن را به پاک کاسه. این مورد با موتور توربو هر چند. دسترسی به فیلتر روغن بسیار محدود و پیدا کنم من می توانم آن را حذف با ابزار معمولی. راه که من حذف فیلتر صداهای شدید اما آن کار می کند. من چی کار با تکیه به موتور خلیج این است که به آرامی به آن ضربه بزنید دو بلند و نازک پیچ گوشتی حق را از طریق بالای فیلتر و به پایین قرار داده شده در نقطه مقابل یکدیگر و به عنوان نزدیک به دو طرف می تواند از فیلتر به عنوان امکان پذیر است. سپس من ذخیره کردن یک نوار فلزی در بالای فیلتر و نوسان آن را دور ضد جهت عقربه های ساعت تا زمانی که مخاطبین هر دو از پیچ گوشتی تیغه. با نگه داشتن پیچ گوشتی دسته عمودی با یک دست من خرید به اندازه کافی به نوبه خود از فیلتر با دیگر و نرم کردن آن است. هنگامی که سست آن می چرخد کردن بقیه راه را با استفاده از انگشتان من. اگر شما بررسی فیلتر پس از آن شما خواهید دید که این روش نمی تواند علت هر گونه آسیب به موتور.

شما در حال حاضر در نیمه راه از طریق…

در حال حاضر از آن زمان برای قرار دادن آن همه با هم. شروع با تمیز کردن لجن و کثافت پلاگین و سپس متناسب با جدید مس واشر به آن. در حال حاضر پاک کردن اطراف پلاگین سوراخ با کاغذ آشپزخانه, قبل از screwing پلاگین در (در جهت عقربه های ساعت) تا زمانی که دست تنگ است. با استفاده از این ابزار به سفت شدن آن بیشتر از 3/4 از یک به نوبه خود و شما انجام می شود. انجام سفت نیست بیشتر از این که شما ممکن است تحریف فلزی و باعث نشت نفت است. بعدی پاک کردن هر روغن از اطراف فیلتر مسکن مراقب باشید را به شما معرفی خاک به زنگ تفریح. نگاهی جدید فیلتر کردن آن جعبه و نگاه زیرین. شما ضخیم سیاه و سفید لاستیک آب بندی حلقه. این باید روغن با کمی تازه روغن موتور قبل از اتصالات. راه آسان برای انجام این کار این است که به شیب دستکشهایش ریخته با نوک انگشتان به جدید نفت و سپس ‘رنگ’ دور حلقه لاستیک تا زمانی که آن را به نظر می رسد بدیهی است که چرب. در حال حاضر چرخش جدید فیلتر (در جهت عقربه های ساعت) مراقب باشید به صلیب موضوع آن را در آغاز. نگه داشتن تبدیل فیلتر به آرامی با دست تا زمانی که شما احساس مقاومت و سپس آن را به نوبه خود بیشتر از 1/2 از یک به نوبه خود. وجود دارد بدون نیاز به سفت شدن هر بیشتر و انجام این کار تنها آن را بسیار دشوار است برای حذف در سرویس بعدی فاصله.

در این مرحله شما آماده برای قرار دادن روغن جدید به موتور. موتور نیاز به 4.5 لیتر روغن در مجموع بنابراین شما پیدا کردن آن مفید به قرار دادن 4 لیتر در راست دور. می توان آن را دشوار است به ریختن یک بطری های پر از روغن بدون ریختن هر, بنابراین رفتن به آرامی به نفت هم به تخلیه دور پایین پر دیافراگم غیر این صورت ممکن است حباب و ترشح بیش از این طرف. اگر شما با استفاده از یک قیف شما باید بسیار مراقب باشید در مورد این که شما به راحتی می تواند از دست دادن کل قیف-full چون از این اثر است. پس شما باید اول 4 لیتر در آن زمان برای شروع موتور و توزیع جدید نفت در داخل آن است. وجود خواهد داشت کمی تاخیر در ایجاد فشار روغن تا فیلتر جدید پر شده است تا پس از نفت هشدار دهنده نور ممکن است باقی بماند برای چند ثانیه برای اولین بار در. اجرای موتور برای یک دقیقه و سپس آن را خاموش و ترک آن را برای حداقل 5 دقیقه. این زمان برای نفت به حل و فصل به پایین به لجن و کثافت و سپس شما می توانید دریافت مناسب خواندن در شیب چوب. برداشت شیب چوب از روغن پر کلاه و دقت پاک کردن آن را تمیز روی کاغذ آشپزخانه. در حال حاضر فشار dip-چوب تمام راه برگشت به آن شکاف و آن را دوباره. در این زمان شما قادر خواهید بود تا ببینید که چگونه به دور جدید نفت آمده است تا بین دو شکاف. شیب چوب به نظر می رسد کمی مانند نازک تخت فولاد روبان – مطمئن باشید که به دنبال در هر دو طرف به درست خواندن. خواندن در هر نقطه بین بالا و سطح پایین تر علامت به این معنی است که این موتور به اندازه کافی روغن برای اجرای بدون آسیب, اما شما همیشه باید سعی کنید به نگه داشتن روغن موتور در یا فقط زیر علامت بالا. این به دو دلیل: یک مقدار بیشتری از نفت وجود دارد یعنی تازه تر روغن در موتور بلکه خدمت روغن برای خنک کردن قطعات موتور که آب نمی تواند رسیدن به. بنابراین نفت در واقع نقش دو نقش حیاتی در موتور: روانکاری و خنک کننده است.

گرفتن نفت به سطح درست در شیب-چوب می تواند یک کمی روی حیله و تزویر و شما باید مراقب باشید که بیش از پر کردن روغن در موتور خواهد شد و روغن اضافی را از طریق آن استراحت لوله و به فیلتر هوا; در بدترین حالت می تواند باعث مهر و موم نفت به پاپ و پس از آن نشت. فقط به اضافه کردن یک کمی بیشتر روغن پس از آن اجازه دهید آن را حل و فصل برای یک دقیقه قبل از پاک کردن چوب و چک کردن دوباره. این کمک می کند تا بدانید که دیدن از طریق پنجره در کنار بطری روغن مشخص شده است در 1/4 لیتری بخش, بنابراین شما می دانید که چقدر در حال حاضر در رفته به موتور. آیا فقط پور 4.5 لیتر مستقیم در آن وجود دارد هر چند, چون, همیشه وجود دارد یک کمی از روغن قدیمی هنوز هم در سمت چپ پشت در موتور.

در حال حاضر از آن زمان به مرتب کردن. پاک کردن هر گونه روغن ریخته بر موتور با کاغذ آشپزخانه و محل آن را در یک کیسه پلاستیکی با فیلتر. من پس از آن نکته این روغن استفاده می شود به پیر پلاستیکی بطری های شیر آماده را به مرکز بازیافت. به همین ترتیب با روزنامه و مقوا استفاده کرده اند. در هیچ حساب باید نفت یا هر چیز آلوده به روغن ریخته می شود به عنوان زباله های خانگی و یا نوک پایین هر تخلیه. باید آن را به درستی دفع.

که آن را در حال حاضر. تمیز کردن ابزار خود را شستن دست های خود را و رفتن برای یک درایو. توجه کنید که چگونه موتور برای تلفن های موبایل صاف و نیش ترمزی میزند درست است که کمی بیشتر مشتاقانه – شما تقریبا ممکن است فکر می کنم آن گفت: با تشکر از شما! و شما فقط خودتان را نجات داد یک بار پول قرار داده و در بهترین روغن! لذت بردن از…

[ad_2]

Be the first to reply

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *